sobota, 2 maja 2015

Gdzieś po drugiej stronie tęczy.


Kiedy jeszcze niedawno myślałam, że zdrowie jest szczęścia złożoną, wiedziałam niewiele.
Powoli, nieśmiało przekonywałam siebie, że codzienny uśmiech do dziecka, a nawet głośne się śmianie nie jest w sytuacji choroby brakiem miłości, współczucia i dojrzałości.
Radość to nasza jedyna, słuszna droga. Droga do zdrowia.
.
Nie smuci mnie zmiana życiowych planów, priorytetów i brak białej, drewnianej podłogi, to, że już nigdy nie będzie przedszkolakiem i że wakacje spędzimy jedynie w szpitalu.
Kiedyś piękna, mądra mama powiedziała innej, zagubionej, że nie może martwić się tym, że dziecko krwi potrzebuje, musi cieszyć się, że ona jest, że znalazł się ktoś z wielkim sercem kto podzielił się swoją własną.
Więc uczę się bez przerwy, przede wszystkim widzieć to lekarskie oddanie co zdaje się nie mieć granic, bez rutyny pielęgniarstwo i ludzką, codzienną wrażliwość, ten brak komplikacji, każdą w domu spędzoną godzinę. A kiedy przychodzi tęsknota myślę sobie, że nigdy nie byłam tak świadoma macierzyństwa jak przez te parę chwil w miesiącu, gdy jesteśmy zupełnie razem.
Miewam czas zwątpienia i szlag mnie trafia bez przerwy, a bezsilność powoduje suszę ale czuję to szczęście niosące każdy kolejny, nowy dzień długi na który mamy ogromną ochotę.
I gdy znowu słyszę innej matki diagnozę, że u nas lekka choroba, bo zadowolenie z twarzy mojej nie ucieka to wierzcie, że słyszę właśnie najwyższy komplement.
Bo mimo, że Ona zmaga się z największym w życiu zadaniem, nie ma powodu do obaw, a przykład uśmiechu i prawo do cudownej, dziecięcej radości, kiedy idziemy przez ten korytarz razem wyłącznie dobrych rzeczy się chwytając.

Szczęście to jedno z tych niematerialnych, niepoliczalnych, pięknych słów- pojęć.
Szczęście to nie stan posiadania, to nie wyuczone poczucie.
 Szczęście to często pustka i jej postrzeganie małych rzeczy świata.
Szczęścia szukaj wyłącznie w sobie.









27 komentarzy:

  1. Ty to masz pióro lekkie...zryczałam się ale z uśmiechem na twarzy. ściskam Was kobitki. niech Frania zdrowieje a Aniela nigdy nie przestanie robić takich min jak na ostatnim zdjęciu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ;) tej ostatniej miny nie mogłam sobie odmówić.

      Usuń
  2. Piekne! Jestescie wspaniała rodziną!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem z Wami całym sercem ... I wiem ze to tylko czas , ze pokonacie te cholerstwo i wyjdziecie silniejsze ❤️

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny i prawdziwy post ! :)
    Nie chce tu siać smutku ...
    cholernie to wszystko niesprawiedliwe , masz piękne córeczki i najważniejsze w Twoim życiu ! Nigdy nie wolno się poddawać ! Trzymajcie się ♥♥♥♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ♥ i od nas silniejszych co dzień :)

      Usuń
  5. Piękny i prawdziwy post ! :)
    Nie chce tu siać smutku ...
    cholernie to wszystko niesprawiedliwe , masz piękne córeczki i najważniejsze w Twoim życiu ! Nigdy nie wolno się poddawać ! Trzymajcie się ♥♥♥♥

    OdpowiedzUsuń
  6. pięknie to napisałaś. Dzielne dziewczyny jesteście.

    OdpowiedzUsuń
  7. Masz Piekne Kruszynki w domu !!! :) Duzo Usmiechu , Zdrowka i Sil Wam Zycze !! Trzymajcie sie dzielnie !! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Życzę Wam duuużo zdrówka i wierzę że będzie dobrze. To niesamowite jaką jesteś wspaniałą i silną Mamą.

    OdpowiedzUsuń
  9. I usmiecha sie czlowiek od razu i przestaje głupotami przejmowac. Uwielbiam Was:****

    OdpowiedzUsuń
  10. Kochane i przepiękne córeczki <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oh kochane :) do granic możliwości.

      Usuń
  11. Aniela!!! Miny robisz najlepsze :)))
    Franula...zdrówka, zdrówka i zdrówka!!! To najważniejsze. Jesteście razem i liczy się to, co tu i teraz. Będzie dobrze!
    Trzymajcie się :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anielka już niestety z tego wyrasta ;)
      Dzięki, że jesteś Sokole :)

      Usuń
  12. Kochana zdrówka dla Franki Waszej ..dzielna taka dziewczynka z niej .. będzie dobrze

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy Kochana. Zdrowie już na pewno czeka gdzieś na nas w kolejce.

      Usuń
  13. Jesteś mega! Wszystkiego dobrego dla Was! i tej ciągłej radości, i słońca, i blasku.
    Siły i komplementów! Zdrowia!

    OdpowiedzUsuń
  14. Jesteś najpiękniejsza i najwspanialszą Matka! Gdyby wiecej takich Matek świat byłby lepszy! Zazdroszczę Ci tego dostrzegania szczęścia. Prawdziwego. Czystego. Absolutnego szczęścia! Mam dwóch chłopców w domu i mam nadzieje, że kiedyś spotkają na swoich drogach takie cudowne kobiety! Sciskam mocno i całuje! Zdrowia!!!!!!!!! Jesteś my hero!!! monikaambr

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja uciekam od czytania artykułów o chorych dzieciach :(. Serce mi pęka.. Strach na samą myśl, że moj synek też może zachorować nie pozwala mi spać spokojnie.. Bo przecież może.. Tak sparaliżowana jestem przez kilka dni... Patrzę/czytam Ciebie i inne mamy chorych dzieci i nie wierzę.. Taka siła, moc i nadzieja.. Coś niesamowitego. Podziwiam! Uściski i dużo zdrowia..

    OdpowiedzUsuń
  16. ten blog jest tak mądry, bardzo pozdrawiam serdecznie! Szczęście zaczyna się od własnego wnętrza, i tam jest jego żródło, tak, tez to wiem, kultywuję codziennie.
    co u Was słychać? dawno nic nowego nie piszesz
    przesyłam wiele dobrego, wiele pozytywnej energii
    xxx

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za słów kilka... albo jedno chociaż :)