piątek, 7 marca 2014

Wyprawka dla dziecka niepierwszego.

W tym tygodniu wreszcie mi ulżyło, zrzuciliśmy z siebie "ciężar" wybierania wózka. Wygodą życia w dzisiejszych czasach jest duży wybór produktów i rosnąca świadomość nas jako klientów... Ten, kto choć raz decydował o wyborze pierwszego pojazdu dziecięcego wie, że w tym przypadku to klęska, nie błogosławieństwo.
Frania w maju skończy 2 lata, w tym samym miesiącu powinna zostać starszą siostrą, to nie jest jeszcze czas na bezwózkowe spacery, przynajmniej nie w przypadku mojej Córki. Tata zrozumiał to dopiero teraz, kiedy mój brzuch i nie tylko, przekroczył rozsądne gabaryty, że matka samotna od poniedziałku do piątku nie da rady bez wózka podwójnego. Czy nasz wybór się sprawdzi? Pochwalę się pewnie za jakiś czas...
Osobiście się cieszę, bo padło na 8. Britax b-dual, czyli coś, co nie przerasta mnie gabarytami i wagą.



Przygotowania na przybycie drugiego Maleństwa to zupełnie inne wybory niż te podejmowane po raz pierwszy. Wiemy co się sprawdza, co chomikujemy po starszakach i co przydałoby się nowe albo czego nie mamy w ogóle. I tak powstała moja lista skupiająca się na 1. dużych otulaczach Plum pełniących wiele funkcji zwłaszcza jeśli dziecko przychodzi na świat w ciepłym okresie roku. 
Nowej porcji 5. pieluch tetrowych również nie mogło u nas zabraknąć, jako estetka i wzrokowiec preferuję te z ładną grafiką :)
Franciszka ukochała sobie 3. smoczki firmy MAM, już teraz patrzy z zainteresowaniem na te, które czekają na Jej młodszą Siostrę.
Wybór butelkowy jest ogromny, mnie zauroczyły stacjonarnie odkryte 2. butelki Suavinex. Nie wiem jak grafika ma się po kilku myciach i parzeniach ale na dzień dobry ciężko się im oprzeć biorąc pod uwagę również jakość i dzisiejsze normy wykonania.
Rożek to ta rzecz, której brakowało mi bardzo za pierwszym razem w szpitalu, zanim przyzwyczaiłam się do noszenia Okruszka tak, żeby czuć się pewnie. 4. Becik pochodzi z effii.pl i będzie dla mnie inspiracją do uszycia własnego.
Miejsce, miejsce, a właściwie jego brak to moja codzienność i dlatego zdecydowałam się kupić 7. drewnianą skrzynię, która pomieści wszystko, co często wymienia się w garderobie (i nie tylko) niemowlaka, a przy okazji ładnie wypełni przestrzeń. Może spełni nawet rolę siedziska.
A dlaczego łóżeczko nie jest klasycznym, niemowlęcym? Bo takowe już mamy, teraz pora na zamianę i tym razem to Franuszka dostanie coś zupełnie nowego, kiedy Maleństwo zajmie Jej stare łóżeczko.
Wybór chyba nie jest zaskoczeniem 6. MINNEN ikea to bardzo popularny element dziecięcych pokoi, a ten w ciemnym kolorze przypadł do gustu i mamie, i przyszłej właścicielce. Teraz pozostaje tylko skupić się na materacu.
Kangurowanie niemowlaka w chuście zwyczajnej, tkanej, wiązanej nie było dla mnie ani wygodne ani łatwe dlatego zdecydowałam spróbować czegoś innego. W szufladzie czeka 9. chusta Hot Slings, z której korzystania już teraz nie mogę się doczekać.

23 komentarze:

  1. Super zestawienie:) Butelki są przepiękne:) A łóżko dla Franuszki boskie..mam słabość do tych łóżek...Franulek dostanie takie na drugie urodziny-czarne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) u nas też prawie jak 2 urodziny. A na stronie piszą, że to ciemny brąz... ale ja też czarne widzę :)

      Usuń
  2. :)
    fajnie jak się planuje wyprawkę dla drugiego maluszka bo już wiadomo co się bardziej przyda a co mniej. przy pierwszym się mnóstwo błędów popełnia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, na szczęście allegro i znajomi przejmują błędy wyprawkowe ;)

      Usuń
  3. Cholerka, my też wybraliśmy to łóżko dla L. :P

    OdpowiedzUsuń
  4. drugą wyprawę kompletuje się bardziej świadomie. co do wózka, to super wybór.
    mieliśmy takie obok jak i jedno za drugim, jednak Em woli spacery na nogach, więc wózków się pozbyliśmy.
    myślę nad platformą, by niekiedy ją odciążyć. ale teraz gdy zaraz stuknął jej 3 lata nie ma już musu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślałam o platformie ale sądzę że ona się sprawdza, kiedy już mamy wózek, a my potrzebowaliśmy czegoś od podstaw. Poza tym mieszkamy w tak dziurawej dzielnicy miasta, że lekko mnie to przerażało ;)

      Usuń
    2. U nas też pełno dziur i chodniki takie, że np. spacerówką Maclarenem można 'stanąć dęba'.
      Platforma daje radę na tym wszystkim.
      Podpięta jest do x-landera xa :)

      Usuń
    3. a no właśnie, my mamy spacerówkę w stylu maklarena, więc wiem o czym piszesz ale waży 7kg... nie można mieć wszystkiego :)
      X-landery to fajne wózki, wszystkie moje koleżanki sobie chwalą. Ja pożyczałam wózek głęboki dla Frankowej więc teraz musieliśmy kupić coś zupełnie nowego... padło britax'a.

      Usuń
    4. Jeju ile ja szukałam tych butelek, aż natrafiłam na sklep kinderland24 i teraz odwiedzma go regularnie. Kocham ten produkt!

      Usuń
  5. Podwójny wózek to było moje marzenie;) Ale zdecydowałam się na 'kółka' dla Irka... taką dostawke Lascal na której dziecko stoi. Irek też siada :)

    Wybór wózka przy drugim dziecku był tak samo trudny, bo byłam bardziej wymagająca, ale też przezorna. Wiedziałam po naszym pierwszym wózkowym zakupie czego się strzec.


    Rożek u nas spełnia rolę kołderki. Rozkładamy i przykrywamy się. Idealny rozmiar kołderki dla maluszka takiego.

    Łóżko dla Franulki idealne. Prawdziwa starsza siostra:)

    U nas taka sama różnica wieku była, jak Jerzu się urodził:)

    Butelki i smoczki mielismy Avent. Dla Irka były ok. Dla Jerzyka za duże i smoka żadnego długo nie chciał.
    Wogle moje dzieci niesmoczkowe :)

    Pozdrawiamy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, wiem, że masz między chłopakami bardzo podobną różnicę, więc liczę się z Twoim zdaniem :)
      A smoczek to chyba tak na wszelki wypadek zawsze się wyprawkuje, bo nigdy nie wiadomo, czy nie będzie krzykacza :)

      Usuń
    2. W razie co służę radą:)

      Smoczek tak. Warto mieć:)

      Usuń
  6. smoki MAM to jedyne jakie znała i uwielbiała Kaya swojego czasu. łóżko u nas już parę tygodni gości i choć narazie w wersji najkrótszej nieraz ja sama na nim drzemałam :-) a chustę mogę Ci ze szczerego serca polecić BABA SLING (Amazon ma dobre ceny). multifunkcjonalność i piękne kolory. używałam od 5 miesiąca ale chyba nadaje się od urodzenia.
    wogóle jakoś tak mnie pozytywnie naładował ten post... takie zaczynanie od początku ale trochę inaczej niż poprzednio :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja foto Kai ze smoczkiem jeszcze nie widziałam, więc pewnie dawno już odeszły w niepamięć. Ja jakoś nie mam serca i argumentów, żeby zabrać France ten dzieciowy przywilej.
      Łóżeczko widziałam pięknie ozdobione i już się nie mogę doczekać na nasze. A na chustę kolejną chyba jestem zbytnią żyłą ale jak obecne się nie sprawdzą zgłoszę się po wytyczne ;)

      Usuń
  7. kompletownie wyprawki- tęsknię za tym i jeszcze potęsknię...
    butelki bombowe <3
    my posiadamy ( pełną już ) drewnianą skrzynię idealne miejsce na magazynowanie np za małych ciuszków ;) teraz mi się przypomniało, że mam jeszcze jedna, tylko muszę ją od rodziców przywieźć
    ciekawe jak Franka zareaguje na maleństwo w 'jej' łóżeczku ?!
    -
    Mamuśka pokaż siebie- tęsknie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyprawkowanie jest przyjemne, bo można je rozłożyć w czasie, więc portfel tak nie cierpi i przyjemność większa :)
      Myślę, że i Lusia i Frania będą całkiem fajnymi starszymi siostrami bez względu na różnicę wieku miedzy naszymi dzieciorkami ;)
      A Matka chętnie się pokaże jak tylko znajdzie fotografującego... :)

      Usuń
  8. Super wybór z wózkiem ;)
    My dla S, wybraliśmy białe łóżko drewniane, choć to też miałam na uwadze ;)
    Ps. szkoda że nie mieszkacie bliżej nas moja druga połówka zrobiłaby Wam odpowiedni materac...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drewniane i białe... moje ulubione połączenie :) dlatego zaakcentuję czerń odmiennym łóżkiem.
      A materac mamy zamiar zamówić stacjonarnie, na wymiar, więc szkoda bardzo, bo obu stronom wyszło by na zdrowie :)

      Usuń
  9. do ikeowego lozeczka to chyba tylko ikeowy materac pasuje. wymiary maja 'swoje'
    albo na zamowienie gdzies.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łóżeczko na opcję regulacji długości, więc mam zamiar kupić materac na wymiar pod gabaryty Franki i pokoju ;)

      Usuń

Dziękujemy za słów kilka... albo jedno chociaż :)